18-02-2017 - Pedraforca
18-02-2017 - Costa Pubilla
18-02-2017

Puig de la Portella Gran, Pic de l'Home Mort i Pic de Mortiers.

Sortim de les pistes de Formigueres, remuntem fins a la Serra de Mauri i baixem cap a Camporells. Passem entre l'Estany Gros i l'Estany del Mig i anem pujant per lloms per apropar-nos a la Coquilla, a la nostra esquerra tenim la cara nord del Petit Peric i del Puig Peric.
Bon gruix de neu en aquesta fondalada, seguim unes traces que ens porten a La Coquilla. Remuntem les primeres pendents fortes amb esquís i a mitja alçada ens els treiem i remuntem a amunt per una canaleta fins a sortir a la dreta del coll. Neu estable i sense enfonsar-nos massa.
Seguim amb els esquís a l'esquena i anem a buscar la carena que convertint-se en una mica de cresta ens portarà sense gaires dificultats al cim del Puig de la Portella Gran. Seguim fins a la punta secundària que està més al nord i anem a buscar una canal que surt just sota un collet. Bona baixada per canal dreta però ample amb bastant bona neu transformada.
Un cop a baix al pla enfilem cap al collet a l'esquerra del Pic de l'Home Mort i per la cresta arribem al cim. Molt bona baixada per la curta però dreta pala i diagonal en direcció al Pic de Mortiers. Hem de tornar a posar pells per fer els darrers plans i la remuntada final al cim.
Baixada agraida amb bona neu per la Peira Escrita i Vall de Galba que poques vegades decepciona, amb remuntada final fins arribar altre cop a les pistes de Formigueres.

21,2 Km +1512 m

Marc, Xevi, Dani, Xevi V., Jaume i Miquel

Baixant cap a Camporells . Perics, Puig de la Portella Gran i Pic de l'Home Mort

Anant cap a la Coquilla

Arribant a la Coquilla

Puig Peric

Cresta arribant a Puig de la Portella Gran

Baixant Puig de la Portella Gran

Arribant al Pic de l'Home Mort

Vistes cap a la Vall d'Orlu